استخدام مدلینگ

تاریخ : ۵ اردیبهشت ۱۴۰۳

ویژگی آتلیه عکاسی اسپرت حرفه‌ای

 

در انتخاب آتلیه عکاسی باید به برخی نکات توجه کرد که در ادامه به توضیح بیشتر در مورد آنها می‌پردازیم. آگاهی و توجه به این نکات به شما کمک می‌کند تا انتخاب بهتری داشته باشید‌ ناگفته نماند که موارد گفته شده تنها چند مورد از ویژگی‌های یک آتلیه عکس حرفه‌ای است.

یکی از مهمترین خصوصیاتی که یک آتلیه خوب باید داشته باشد، دوربین است. هر چه کیفیت دوربین استفاده شده در آتلیه بیشتر باشد، عکس‌های گرفته شده از کیفیت بیشتری برخوردار هستند. بنابراین قبل انتخاب آتلیه عکاسی بهتر است اطلاعات کلی در مورد انواع دوربین‌های عکاسی و کیفیت هر کدام از آنها به دست بیاورید، تا آتلیه‌ای را انتخاب کنید که دوربین بهتری دارد. 

تجربه عکاس:

علاوه بر دوربین از دیگر عوامل موثر در تعیین کیفیت عکس گرفته شده، این است که شخصی که به عنوان عکاس در آتلیه مورد نظر کار می‌کند، شخص خلاقی باشد. عکاس باید با دادن ایده‌های جذاب و خلاقانه برای ژست عکاسی به زیبایی عکس‌ها بیفزاید. جدای از خلاقیت برای گرفتن ژست‌های زیبا و جذاب برای عکاسی باید به پس زمینه عکس هم توجه داشته باشید. آتلیه عکاسی کودک باید برای پس زمینه عکس‌ها مناظر زیبا و طبیعی داشته باشد. مصنوعی بودن پس زمینه عکس جلوه زیبایی به آن نمی‌دهد. بهتر است از ابزار و امکانات پیشرفته عکاسی استفاده شود تا پس زمینه استفاده شده واقعی تر به نظر برسد.

آتلیه‌ای خوب است که بیشتر امکانات مورد نیاز عکاسی حرفه‌ای را داشته باشد و از تجهیزات به روز و پیشرفته استفاده کند. به عنوان مثال یکی از مهمترین تجهیزات عکاسی که باید در آتلیه باشد، سه پایه است. کاربرد اصلی سه پایه برای این است که هنگام عکاسی دوربین را بر روی آن بگذارند. به این ترتیب دیگر نیاز نیست دوربین را در دست نگه دارد. بنابراین هنگام عکاسی دوربین دچار لرزش نمی‌شود. برخی از افراد ممکن است از سه پایه استفاده نکنند و آن را جز تجهیزات مهم عکاسی در نظر نگیرند، اما در حقیقت سه پایه برای جلوگیری از لرزش دوربین هنگام عکاسی نقش مهمی دارد. 

استخدام مدلینگ

فعالیت در چند زمینه مختلف:

یکی دیگر از ویژگی‌هایی که می‌توان به عنوان ویژگی‌های مهم آتلیه خوب از آن یاد کرد، داشتن توانایی فعالیت در چند زمینه مختلف است. در توضیح بیشتر این موضوع می‌توان به این نکته اشاره کرد که برخی از آتلیه‌ها فقط در زمینه گرفتن عکس سه در چهار فعالیت دارند.

بنابراین انتخاب آنها برای عکاسی در مراسم عروسی گزینه خوبی نیست. ناگفته نماند که فعالیت در حوزه عکس سه در چهار به منظور پایین بودن کیفیت عکس مدنظر نیست. بلکه به این معناست که آتلیه مورد نظر بیشتر در خصوص گرفتن عکس سه در چهار تخصص دارد. برای عکاسی عروسی یا عکاسی از کودک بهتر است از آتلیه فعال در زمینه مرتبط کمک گرفت.
نحوه طراحی فضای داخلی آتلیه عکاسی هم از اهمیت بالایی برخوردار است. این نکته بیشتر باید مورد توجه عکاسان و صاحبان آتلیه قرار بگیرد. طراحی زیبا فضای داخلی و متناسب با سبک کار آتلیه می‌تواند در جذب مشتری بیشتر موثر باشد. 

پیج اینستاگرام قوی:

از دیگر ویژگی‌های آتلیه عکاسی پرتره خوب و حرفه‌ای می‌توان به داشتن پیج اینستاگرام قوی اشاره کرد. دقت کنید که آتلیه مورد نظر پیج اینستاگرام قوی عکاسی دارد یا خیر. با توجه به این موضوع که نمونه کارهای آتلیه ها معرف توانایی آنهاست حتما از پیج اینستاگرام مجموعه دیدن نمایید به عنوان مثال پیج اینستاگرام آتلیه عکاسی پرتو partomodels_gallery میباشد.

در برخی مواقع نیاز است تا یک ضمانت نامه مبنی بر حفظ امنیت، حریم شخصی و تعهد در مقابل جلوگیری از پخش شدن عکس‌های شخصیتان از سمت آتلیه دریافت کنید. آتلیه معتبر این ضمانت نامه را به شما می‌دهد‌. معمولا هنگام ثبت درخواست عکاسی بین مشتری و صاحبان آتلیه، یک قرار داد بین آنها منعقد می‌شود. قرار داد مذکور شامل ضمانت نامه هم است.

دسترسی آسان:

دسترسی آسان هم از جمله دیگر ویژگی‌های یک آتلیه خوب است، که قبل از عقد قرارداد باید به آن توجه کنید. بهتر است آتلیه‌ای را انتخاب کنید که رفت و آمد به آن آسان باشد. از طرفی دیگر برخی از افراد علاقمند به گرفتن سلفی در آتلیه هستند، بهتر است آتلیه‌ای را انتخاب کنید که علاوه بر دوربین موبایل با کیفیتی هم داشته باشد.

داشتن نمونه کار:

داشتن نمونه کار هم از جمله فاکتورهایی است که در انتخاب آتلیه خوب به افراد کمک می‌کند. آتلیه عکس باید نمونه‌ کارهایی را برای ارائه به مشتریان داشته باشد. ارائه نمونه کار بسیار مهم است، زیرا به مشتریان کمک می‌کند تا با کیفیت عکس آتلیه مورد نظر بیشتر آشنا شوند.

استخدام مدلینگ

نور پردازی:

از دیگر ویژگی‌های آتلیه عکاسی حرفهای می‌توان به داشتن نور پردازی خوب اشاره کرد. داشتن نور پردازی خوب و دقت به آن تاثیر بسیار زیادی در کیفیت عکاسی دارد. عکاسان حرفه‌ای نور طبیعی را به نور مصنوعی ترجیح می‌دهند. اما امروزه زندگی پیشرفته در ساختمان‌های کوچک تا حد زیادی امکان بهره‌مندی از نور طبیعی را محدود کرده است. به همین دلیل نورپردازان برای تامین نور مناسب عکاسی از نور مصنوعی استفاده می‌کنند.

عکاسی در محیطی که نور مناسب دارد سبب می‌شود تا عکس‌ها کیفیت بیشتری داشته باشند. ناگفته نماند که نورپردازی محیط هم باید به اندازه و کافی باشد. عکس در محیطی که نور آن خیلی کم یا خیلی زیاد باشد، جذاب نمی‌شود. از طرفی دیگر یکی دیگر از فاکتورهای مهم انتخاب آتلیه عکاسی توجه به نوع لنز دوربین است. بهتر است بدانید که در بازار انواع لنز دوربین وجود دارد. هر کدام از آنها مناسب برای یک سبک خاص عکاسی هستند. بنابراین باید با توجه به سبک عکاسی مورد نظر لنز مناسب خود را انتخاب کنید. در این زمینه می‌توانید از افرادی که در خصوص عکس و عکاسی تجربه بیشتری دارند، کمک بگیرید تا در نهایت انتخاب بهتری داشته باشید.

استخدام مدلینگ