استخدام مدلینگ

تاریخ : ۵ مرداد ۱۴۰۳

جستجو
پیشنهاد مطالعه

تیزر تبلیغاتی تلویزیونی

فهرست مطالب

تیزر تبلیغاتی تلویزیونی

نحوه ی تیزر تبلیغاتی تلویزیونی

مقدمه

شاید برای شما هم سوال باشد که تیزر و تبلیغات تلویزیون به چه صورت ساخته می شود. روش و مراحل مختلفی برای ساخت تیزر وجود دارد که در این مقاله قصد داریم به بررسی ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی بپردازیم. پس برای کسب اطلاعات بیشتر در این زمینه ما را همراهی کنید.

فهرست

تاریخچه تلویزیون

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی به چه صورت است؟

ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی بهتر است یا تبلیغات اینترنتی؟

چه نکاتی در ساخت تیزر های تبلیغاتی تلویزیونی باید رعایت شود؟

سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی


تاریخچه تلویزیون

با ساخت تلویزیون تحولی عظبم در فرهنگ و شناخت بیشتر افراد در رابطه با مسائل مختلف به وجود آمد. در ابتدا تلویزیون ها به صورت سیاه و سفید تصاویر را نمایش می دادند تا اینکه پیشرفت هایی صورت گرفت و تلویزیون های رنگی ساخته شد.
صاحبان کسب و کار از این فرصت استفاده کردند و از تبلیغات تلویزیونی برای فروش بیشتر خود کمک گرفتند. برای ساخت تیزر های تبلیغاتی از آهنگ و نمایشی کوتاه اما تاثیر گذار استفاده می کردند که تاثیر بعضی از آن ها هنوز که هنوزه در ذهن ها باقی مانده و افراد آن را زمزمه می کنند. در نتیجه تبلیغات می تواند تاثیر بسیار زیادی در فروش ایجاد کند. مخصوصا رسانه ای مانند تلویزیون که عده ی زیادی آن را تماشا می کنند.

امروزه نیز از تبلیغات تلویزیونی برای فروش بیشتر استفاده می کنند اما در کنار آن با پیشرفت فضای اینترنتی، تبلیغات در این زمینه هم بسیار رونق پیدا کرده است. فضای مجازی پر از تبلیغاتی است که به صورت رایگان یا مبلغی کمتر قرار می گرد و عده ی زیادی می توانند آن را تماشا کنند.

تاریخچه تلویزیون

مراحل ساخت تیزر تبلیغاتی به چه صورت است؟

مراحل ساخت نیزر تبلیغاتی تلویزیونی به صورت زیر است:

۱٫ برنامه‌ ریزی

با داشتن برنامه ای مشخص در هر کاری باعث بهتر انجام شدن آن می شود. در این مرحله، تیم تبلیغاتی برای تبلیغ محصول یا خدمت خاصی برنامه‌ ریزی می‌ کند. این برنامه شامل تعیین هدف تبلیغات، تعیین مخاطبان هدف، تعیین بودجه و زمانبندی است.

۲٫ ایده‌ پردازی

در این مرحله، ایده‌ های مختلف برای نمایش محصول یا خدمت در تبلیغ تولید می‌ شود. این شامل انتخاب چندین ایده، بررسی قابلیت اجرای هر ایده و انتخاب بهترین ایده است. بهتر است برای تاثیرگذاری بیشتر از تیم تبلیغاتی استفاده شود که هر کس با دادن ایده های مناسب تاثیر مثبتی در کار ایجاد کند. تبلیغات باید به نوعی طراحی شوند که همه ی گروه های سنی بتوانند آن را مشاهده کنند و بر ذهن آن ها تاثیرگذار باشد. برخی از تبلیغات تلویزیونی در گذشته از نظر آهنگ و نوع تبلیغ به قدری درست طراحی شده که هنوز هم همه آن برند و خدمات را می شناسند و از آن استفاده می کنند.

۳٫ نوشتن اسکریپت

در این مرحله، یک اسکریپت نوشته می‌ شود که شامل داستان یا فیلمبرداری مورد استفاده در تبلیغ است. اسکریپت باید جذاب و قابل فهم برای مخاطبان باشد. تیزهای تبلیغاتی باید خیلی کوتاه باشند و زودتر کاربر را به هدف اصلی خود برسانند. همچنین بهتر است در ساخت تیزرهای تبلیغاتی از مفاهیم فرهنگی نیز استفاده شود تا علاوه بر برند سازی و گسترش محصولات در زمینه فرهنگی نیز تحولی ایجاد شود.

۴٫ فیلمبرداری

در این مرحله، تیم تبلیغاتی با استفاده از دوربین‌ ها و تجهیزات دیگر، صحنه‌ های مورد نیاز برای تبلیغ را فیلمبرداری می‌ کند. این شامل انتخاب بازیگران، صحنه‌ ها، جلوه‌ های ویژه و غیره است. برای ساخت تیزر های تبلیغاتی از افراد ماهر در حرفه مدلینگ یا بازیگران مطرح استفاده می شود. هزینه ساخت تیزر های تبلیغاتی تلویزیونی زیاد است. اگر بازیگران نیز در آن ایفای نقش کنند هزینه ساخت بالاتر می رود. در نتیجه برخی شرکت و سازمان ها که بودجه کافی ندارند از افراد دیگر در این زمینه کمک می گیرند.

۵٫ ویرایش

پس از فیلمبرداری، فیلم‌ ها و صحنه‌ ها ویرایش می‌ شوند. این شامل قطع و وصل صحنه‌ ها، افزودن جلوه‌ های ویژه، اضافه کردن صدا و موسیقی است. بدون ویرایش عملا فیلم ها هیچ جذابیتی ندارند و تاثیر مثبتی در کار آن ها ایجاد نمی شود. حتی ممکن است صحنه ها به ترتیب فیلمبرداری نشوند و در نتیجه باید تدوین و ویرایش شوند.

۶٫ تولید صدا

در این مرحله، صداهای مورد نیاز برای تبلیغ تولید می‌ شود. این شامل ضبط صدای گوینده، افزودن موسیقی پس‌ زمینه و افکت‌ های صوتی است. در صورتی که لازم باشد بر روی تبلیغ صدایی غیر از صدای بازیگر اصلی قرار گیرد، از گوینده استفاده می کنند. گوینده به فردی می گویند که صدایی زیبا دارد و با لحنی دلنشین به توضیح تبلیغ و صحبت به جای شخصیت های مختلف می پردازد.

۷٫ پخش

در این مرحله، تبلیغ تولید شده بر روی شبکه‌ های تلویزیونی پخش می‌ شود. این مرحله شامل انتخاب شبکه‌ های مناسب برای پخش، تعیین زمان و فرکانس پخش و انجام مذاکرات با شبکه‌ ها برای خرید زمان تبلیغاتی است. اینکه تبلیغات در چه زمانی انجام شود بر روی هزینه آن بسیار تاثیرگذار است. به عنوان مثال پخش تبلیغات در وسط یا قبل از شروع فیلم های پرطرفدار هزینه بالاتری نسبت به زمان های دیگر دارد.

۸٫ ارزیابی

پس از پخش تبلیغ، تیم تبلیغاتی عملکرد تبلیغ را ارزیابی می‌ کند. این شامل بررسی بازخورد مخاطبان، تحلیل نتایج فروش و تحلیل عملکرد تبلیغ است. در صورتی که افراد رضایت نداشته ‌باشند بهتر است در محتوا تبلیغات تغییراتی صورت گیرد.
امروزه با وجود فضای اینترنتی و ترند شدن برخی موارد می توان از آن ها برای جذاب تر شدن و تاثیرگذاری بیشتر کار استفاده کرد.

ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی بهتر است یا تبلیغات اینترنتی؟

ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی بهتر است یا تبلیغات اینترنتی؟

ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی و تبلیغات اینترنتی هر کدام مزایا و معایب خود را دارند و به نیازها و هدف تبلیغاتی شما بستگی دارد که کدام یک را انتخاب کنید.

تبلیغات تلویزیونی به دلیل پوشش گسترده و قدرت بالای تاثیرگذاری در جامعه، همچنان جایگاه خود را حفظ کرده است. این نوع تبلیغات می‌ تواند به شما امکان دسترسی به تعداد زیادی مخاطب در زمان کوتاه را بدهد. همچنین، تبلیغات تلویزیونی معمولاً به عنوان نشان تجاری قوی و قابل اعتماد شناخته می‌ شوند. البته باید بدانید که امروزه با گسترش فضای اینترنتی و مجازی و همچنین دسترسی آسان به آن در هر ساعتی از شبانه روز انجام تبلیغات در این فضا می تواند تاثیر بسیار زیادی بر کسب و کار ها ایجاد کند.

از طرف دیگر، تبلیغات اینترنتی به شما امکان هدفمند سازی بیشتر و دسترسی به مخاطبان خاص را می‌ دهد. شما می‌ توانید تبلیغات خود را بر اساس جنسیت، سن، مکان و سایر ویژگی‌ های مشخصی که به مخاطبان هدفتان نیاز دارید، هدفمند کنید. همچنین، تبلیغات اینترنتی معمولاً هزینه کمتری نسبت به تبلیغات تلویزیونی دارند. در تبلیغات به صورت اینترنتی باید بدانید که افراد پر طرفدار در این فضا هزینه های بسیار بالایی برای تبلیغات می گیرند که باید در هنگام تبلیغ به درستی انتخاب شود که چقدر بودجه مد نظر است. این را هم باید بدانید که تبلیغات در فضای اینترنتی راحت تر و محدودیت کمتری نسبت به تبلیغات تلویزیونی دارد.

بنابراین، برای انتخاب بین ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی و تبلیغات اینترنتی، باید نیازها و هدف تبلیغاتی خود را بررسی کنید و با توجه به هدف، هدفمند سازی، بودجه و دسترسی به مخاطبان، یک روش را انتخاب کنید.

چه نکاتی در ساخت تیزر های تبلیغاتی تلویزیونی باید رعایت شود؟

در ساخت تیزر های تلویزیونی، برخی نکات را باید رعایت کرد. به طور کلی، تیزر های تلویزیونی باید جذاب، قابل توجه و مفید باشند تا توانایی جلب توجه مخاطبان را داشته باشند. در ادامه، چند نکته مهم در ساخت تیزر های تلویزیونی آورده شده است:

۱٫ مخاطب مد نظر را شناسایی کنید

قبل از ساخت تیزر، باید مخاطب مد نظر خود را شناسایی کنید و به نیازها و علایق آنها پاسخ دهید. بهتر است قبل ساخت تیزر از افراد مختلف درباره محصول خود نظر سنجی کنید و ببینید هدف آن ها از استفاده محصول یا خدمات شما چیست. سپس با توجه به نیاز آن ها به طراحی تبلیغی ترغیب کننده بپردازید.

۲٫ پیام مهم و مختصر

تیزر های تلویزیونی فقط مدت زمان کوتاهی دارند تا توجه مخاطبان را جلب کنند، بنابراین پیام شما باید مختصر و مفید باشد. همچنین می توانید برای تاثیرگذاری بیشتر آن را به صورت آهنگ به نمایش بگذارید تا حتی اگر تبلیغ را نبیند صدای آن به گوشش برسد و در ذهن باقی بماند.

۳٫ اثر بصری قوی

تصاویر و گرافیک های جذاب و قوی می توانند توجه مخاطبان را به خود جلب کنند. از اثرات و تکنیک های بصری متنوع مانند رنگ ها، حرکت، تغییرات سریع و … استفاده کنید. سعی کنید در تبلیغات خلاقیت به خرج دهید و از نمونه تبلیغات دیگران کپی برداری نکنید. اینجوری افراد حس بدی به محصول شما پیدا می کنند و جذب آن نمی شوند.

۴٫ استفاده از موسیقی و صدا

موسیقی و صداها می توانند تأثیر بزرگی در ایجاد احساسات و هیجانات در مخاطبان داشته باشند. از موسیقی و صداهای مناسب و جذاب استفاده کنید.

۵٫ فراخوان به اقدام

در پایان تیزر، مخاطبان را به اقدام دعوت کنید. ممکن است این اقدام شامل خرید یک محصول، بازدید از وب سایت شما یا ثبت نام در یک رویداد باشد. حتی برای خرید در ساعات پخش تبلیغ می توانید تخفیفاتی قرار دهید تا افراد با دیدن آن وادار شوند که اقدامی برای خرید صورت دهند.

۶٫ تست و ارزیابی

پس از ساخت تیزر، آن را به طور مستقل تست کنید و نظرات مخاطبان را جمع آوری کنید. با توجه به بازخوردهای دریافتی، تیزر را بهبود دهید.

۷٫ هماهنگی با استراتژی تبلیغاتی

تیزر های تلویزیونی باید با استراتژی تبلیغاتی کلی شما هماهنگ باشند و پیام اصلی را منتقل کنند.

۸٫ استفاده از افراد مشهور

استفاده از صورت یک شخصیت مشهور می تواند به جذب توجه مخاطبان کمک کند. امروزه حرفه مدلینگ پیشرفت بسیار زیادی پیدا کرده در نتیجه استخدام مدلینگ با تجربه برای ساخت تیزر تبلیغاتی نیز می تواند به جذابیت کار اضافه کند.

۹٫ ارائه یک پیشنهاد ویژه

ارائه یک پیشنهاد ویژه و محدود به مخاطبان می تواند اثربخش باشد و آن ها را ترغیب به اقدام کند. مثلا گذاشتن تخفیف یکی از مواردی است که کاربران خیلی سریع به آن جذب می شوند و می تواند در افزایش فروش شما موثر باشد.

۱۰٫ تکرار

برای افزایش اثر بخشی تبلیغات، تیزر های تلویزیونی را به طور منظم و در بازه های زمانی مشخص پخش کنید. درست است که این کار شامل هزینه می شود اما با افزایش این روند، سود شما نیز بیشتر می شود.

با رعایت این نکات، می توانید تیزر های تلویزیونی جذاب و مؤثری ایجاد کنید.

تیزر تبلیغاتی تلویزیونی

سفارش ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی

برای اینکه تیزرهای تبلیغاتی برای محصول یا خدمات خود بسازید باید از شرکت های تبلیغاتی معتبر در این زمینه کمک بگیرید. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در تبلیغات آژانس تبلیغاتی پرتو است. این آژانس تبلیغاتی بسیار گسترده است و در آن افراد زیادی در زمینه گویندگی، مدلینگ، بازیگری و… فعالیت می کنند. در نتیجه شما می توانید تبلیغات خود را به این شرکت بسپارید و به نتیجه بسیار خوبی دست پیدا کنید.

سخن آخر

برای فروش بیشتر، برند سازی و تاثیرگذاری کالا و خدمات خود باید آن را به افراد بیشتری نشان دهید. این کار به روش های مختلفی انجام می شود که یکی از آن ها ساخت تیزر تبلیغاتی تلویزیونی است که در این مقاله به طور کامل به توضیح آن پرداختیم. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با این مقاله با ما در میان بگذارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها