استخدام مدلینگ

تاریخ : ۵ مرداد ۱۴۰۳

مسیری که علاقه مندان به مدلینگ و بهپوشی برای ورود به این حرفه لازم است طی نمایند

ممکن است این سوال برای شما نیز پیش آمده باشد که فرق مدل ها با اینفلوئنسرها چیست. در این مطلب ما قصد داریم به طور کامل فرق این دو را با هم بررسی کنیم. مدل به فردی گفته می شود که به طور تخصصی در زمینه مدلینگ در حال فعالیت و استخدام مدلینگ است. اما اینفلوئنسر کسی است که در فضای مجازی دارای دنبال کننده های بسیار زیادی است. از جمله فضاهای مجازی میتوان به فیسبوک، اینستاگرام، توییتر و … اشاره کرد. برای این که بتوانید مدل ها را از اینفلوئنسرها تشخیص دهید بهتر است در ادامه با ما همراه باشید.

مدلینگ و استخدام در ایران

مدل کیست؟

مدل به فردی گفته می شود که به صورت تخصصی در حرفه مدلینگ در حال فعالیت و آموزش مدلینگ است. این افراد اغلب از شکل ظاهری صورت و بدن بسیار جذابی برخوردار هستند. از مدل ها اغلب برای تبلیغ پوشاک یا اکسسوری های مختلف استفاده می شود. علاوه بر آن از این افراد می توان برای تبلیغات تلویزیونی نیز استفاده کرد. در واقع می توان گفت وجهه ظاهری و فیزیکی این افراد باعث جذب مخاطب می شود.

مدل های حرفه ای باید بتوانند ژست های مختلف بگیرند و جلوی دوربین راحت باشند. افرادی که نمی توانند به راحتی جلوی دوربین ظاهر شوند اصلا برای کار مدلینگ مناسب نیستند و نمی توانند در این حرفه موفق شوند. علاوه بر آن مدل ها باید همواره در حفظ تناسب اندام خود بکوشند و سعی کنند سبک زندگی سالمی داشته باشند.

اینفلوئنسر کیست؟

اینفلوئنسرها نیز افرادی هستند که در شبکه های اجتماعی مختلف فعالیت می کنند. این افراد فالوورهای زیادی دارند و بسیار تاثیرگذار محسوب می شوند. از جمله شبکه های اجتماعی که اینفلوئنسرها در آن ها فعالیت می کنند می توان به توییتر، فیسبوک، اینستاگرام و … اشاره کرد.

 این اینفلوئنسرها در بخش های مختلف به تولید محتوا می پردازند و اغلب افراد به علت نوع محتوایی که در صفحه خود منتشر می کنند آن ها را دنبال می کنند. از جمله بخش هایی که اینفلوئنسرها در آن فعال هستند می توان به انواع محتواهای آموزشی، سبک زندگی، سلامت و تناسب اندام یا بهبود فردی اشاره کرد. علاوه بر این اینفلوئنسرها می توانند محصولات کمپانی های مختلف را نیز تبلیغ کنند و از دنبال کننده های خود بخواهند تا از این شرکت ها کالاهای مورد نیاز خود را تهیه کنند.

فرق مدل ها با اینفلوئنسرها در چیست؟

در انتخاب مدل استاندارهای به خصوصی وجود دارد. به عنوان نمونه می توان گفت مدل ها اغلب باید از زیبایی چهره برخوردار باشند و همواره بتوانند حالت چهره خود را حفظ کنند. علاوه بر این یک سری استاندارد به خصوص نیز برای قد و وزن مناسب برای این افراد در نظر گرفته شده است و همواره باید برای حفظ تناسب اندام خود تلاش کنند.

البته بهتر است دقت داشته باشید که این مسئله برای اینفلوئنسرها صادق نیست. به طوری که می توان گفت برای شروع به فعالیت به عنوان یک اینفلوئنسر نیازی به رعایت استاندارد خاصی نیست. همچنین اینفلوئنسرها کارفرمای خود محسوب می شوند و نیازی به ارتباط گرفتن با کارفرما ندارند. در نقطه مقابل مدل ها همواره باید با کارفرمای خود ارتباط داشته باشند. علاوه بر این برخی از مدل های حرفه ای مدیر برنامه نیز دارند.

آیا مدل ها می توانند اینفلوئنسر شوند یا بر عکس؟

مدل ها اغلب داشتن تناسب اندام و چهره کاریزماتیک خود می توانند به راحتی در شبکه های اجتماعی دنبال کننده های بسیار زیادی پیدا کنند. این افراد قادر هستند علاوه بر ادامه فعالیت مدلینگ، در زمینه اینفلوئنسری نیز فعالیت داشته باشند. در صورتی که اینفلوئنسرها به راحتی نمی توانند تبدیل به مدل شوند. حرفه مدلینگ نیاز به وجود یک سری استانداردهای به خصوص در فرد دارد و اگر اینفلوئنسر این استانداردها را نداشته باشد به هیچ عنوان نمی تواند به این حرفه وارد شود.

استخدام و آموزش مدلینگ
استخدام مدل پردامد در ایران

موارد مشترک مدل ها و اینفلوئنسر ها

اشتراکاتی نیز میان مدل ها و اینفلوئنسر ها وجود دارد. به عنوان نمونه می توان هم از مدل ها و هم از ایفلوئنسرها برای تبلیغ محصولات مختلف استفاده کرد. همچنین برخی اوقات ممکن است برندهای مختلف بخواهند برای افزایش فروش خود از یک مدل استفاده کنند که در شبکه های مجازی تعداد دنبال کننده های زیادی دارد. اغلب مدل ها دارای فالوورهای بسیار زیادی هستند و همین مسئله موجب می شود تا از آن ها به عنوان اینفلوئنسر نیز یاد شود.

نوع فعالیت مدل و اینفلوئنسر

دقت داشته باشید که فعالیت مدل ها و اینفلوئنسرها کاملا با یک دیگر متفاوت است. اینفلوئنسرها اغلب می توانند روی سایر افراد و تصمیمات آن ها تاثیر بگذارند و حتی آن ها را به انجام کاری تشویق کنند. در نقطه مقابل کار مدل ها اغلب تبلیغ یک محصول به خصوص است. کارفرماهای مختلف برای تبلیغ برند خود اغلب از مدل ها استفاده می کنند تا هم برند خود را به دیگران بشناسانند و هم میزان فروش خود را افزایش دهند.

مدل شوم یا اینفلوئنسر؟

حال ممکن است از خود بپرسید که مدل شوید بهتر است یا اینفلوئنسر؟ در پاسخ به این سوال باید به شما بگوییم بهتر است به استعداد خود توجه کنید. اگر وزن و قد مناسبی دارید و می توانید جلوی دوربین به راحتی ژست بگیرید می توانید به راحتی در حرفه مدلینگ موفق شوید.

سعی کنید به سمت کاری که به آن علاقه دارید بروید. اگر توانایی تاثیر گذاری روی افراد مختلف را دارید بهتر است شغل اینفلوئنسری را انتخاب کنید؛ زیرا در این کار موفق تر خواهید شد. به هیچ وجه به طور صرف روی درآمد تمرکز نداشته باشید و به سبک زندگی و استعدادتان نیز توجه کنید. 

سخن پایانی

مدلینگ و اینفلوئنسری دو مقوله کاملا جدا از هم هستند و در مورد فرق مدل ها با اینفلوئنسرها می توان به یک سری استانداردهای به خصوص اشاره کرد و افرادی که نمی خواهند کارفرما داشته باشند و می توانند روی سایر افراد تاثیر بگذارند برای اینفلوئنسری بهتر هستند. برای کسب اطلاعات بیشتر در مورد مدل شدن می توانید از مشاوران ما در آژانس مدلینگ پرتو کمک بگیرید.