استخدام مدلینگ

تاریخ : ۵ مرداد ۱۴۰۳

شغل مدلینگ و فرد مدل

مقدمه

به شغل تبلیغ محصولات یک برند  توسط فرد مدل شغل مدلینگ گفته می شود. یک اشتباه رایج بین مردم این است که فکر می کنند مدلینگ شخص است در صورتی که مدلینگ شغل است و مدل شخص انجام دهنده ی مدلینگ است. مدلینگ در ایران به اختصار با واژه (بهپوشی) می شناسند. حوزه مدلینگ شاخه های مختلفی دارد و هرکس متناسب با استعداد خود وارد یکی از شاخه ها این صنعت پر درآمد می شود . به عنوان مثال بعضی ها فقط مدل یک اکسسوری خاص مثل ساعت کیف یا عینک هستند و بعضی ها فقط مدل لباس. مدل شدن یکی از پردرآمد ترین و جذاب ترین شغل ها در صنعت تبلیغات است. در این مقاله قصد داریم به بررسی اطلاعات قبل از مدل شدن بپردازیم. با ما همراه شوید.

اطلاعات قبل از مدل شدن

دغدغه علاقه مندان ورود به این صنعت پر مخاطره قطعا گام های حساب شده و پیشرفت در مسیر پیش روست .

اگر چه مرز بین مدلینگ و بازیگری و پانتومیم کاملا مشخص نیست ولی این مقوله ها کاملا از یکدیگر متمایز هستند. مدل ها که محصوالت کمپانی ها را با حالت و ژستی خاص به نمایش می گذارند باید از احساسات و هیجانات ویژه ای برخوردار باشند تا بتوانند در ارائه محصولات به صورت موفق عمل نمایند. در چند دهه اخیر حرفه مدلینگ و مدل شدن به جایگاه بسیار بالایی  دست یافته است. اگر بگوییم مدل ها در رسیدن به این جایگاه نقش بسیار اساسی و مهمی داشته اند بی راه نمی گوییم.

اهمیت مدل ها

امروزه مدل ها از چنان قدر و منزلتی برخوردار هستند که بسیاری از تبلیغات مهم در سراسر دنیا به ارزش و اعتبار مدل هایی که در آن ها نقش آفرینی می کنند سنجیده می شوند. تبلیغاتی که توسط مدل های حرفه ای و شناخته می شود یا سوپر مدلها معرفی می شوند بیشتر مورد استقبال قرار می گیرند.

استخدام مدلینگ

اهمیت تناسب اندام در مدلینگ

تعریف تناسب اندام در مدلینگ حجم زیاد نیست بلکه اندام فیت و سالم است، تناسب اندام یکی از موضوعات مورد توجه در حرفه مدلینگ و مدل شدن می باشد اما چرا این موضوع دارای اهمیت است؟ از آن جا که بخش عمده ای از فعالیت های موجود در صنعت مد را برندهای مختلف بر عهده دارند برای آن که فروش بیشتری داشته باشند و در تبلیغات خود به صورت موفق تری عمل نمایند از مدل هایی استفاده می کنند که دارای تناسب اندام باشند. در واقع آن ها از تناسب اندام به عنوان ابزاری برای جلوه بخشیدن و اثر گذاری بیشتر استفاده می کنند. تناسب اندام تا جایی اهمیت پیدا کرد که هر کشوری بنا بر شرایط قدی افراد جامعه خود استانداردهایی معین کرد که هر فردی برای برگزیده شدن به عنوان مدل باید دارای این شرایط باشد.

استخدام مدلینگ

اهمیت علم مدلینگ در موفقیت مدل ها

مدلینگ یک علم است و علم مدل مهمترین داشته ی اوست. یک مدل حرفه ای باید بتواند تعداد بالایی ژست را در کمتر از چند دقیقه بگیرد و در پروژه ها توانایی ایجاد حداقل صد  ژست حرفه ای و اصولی را داشته باشد. یک مدل باید بتواند اصولی و علمی کت واک کند و نمایش زنده لباس را بر اساس اصول و قوانین تبلیغات ارائه دهد. مدل باید علم رژیم غذایی و روش های مراقبت از پوست را بداند، باید شخصیت یک مدل را داشته باشد و مانند یک الگو رفتار کند.

هدف تهیه کنندگان تبلیغاتی

همچنین تمامی تهیه کنندگان و تولیدکنندگان محتواهای تبلیغات بیشتر راغب به همکاری با افرادی هستند که در این زمینه دستی بر آتش داشته و یا اینکه دوره این کار را گذرانده باشند .

آژانس تبلیغاتی پرتو

سیاست آژانس تبلیغاتی پرتو نیز آموزش حین انجام پروژه می باشد تا از تحمیل هزینه های زیاد آموزش به مدل جلوگیری می شود و وقت و هزینه او حیف نگردد.

استخدام مدلینگ
گروه سنی برای مدل شدن

مدل شدن از جمله معدود مشاغلی است که گروه سنی خاصی برای فعالیت در آن تعریف نمی شود و همه گروههای سنی از کودکان  تا بزرگسالان را شامل می شود. اما نکته ای که در این رابطه وجود دارد این است که فردی که علاقه مند به فعالیت در صنعت مد است علاوه بر تمام جذابیتها و زیبایی هایی که برای او وجود دارد باید یک سری سختی ها و موانع را از سر بگذراند تا بتواند به عنوان یک مدل خوش بدرخشد. از جمله این سختی ها می توان به صرف نظر کردن از خوردن هر گونه مواد غذایی شامل قند و چربی اشاره کرد.

نکاتی که یک مدل باید بداند!

 یک مدل باید اصول ژست گیری در عکس را بداند. همچنین از نظر انجام تمرینات ورزشی آماده  و از خواب منظمی برخوردار باشد. زیرا بر خالف تصور برخی از افراد، مدل بودن تنها در چهره جذاب و قد و وزن مناسب و استایل بدنی مناسب خالصه نمی شود. البته ناگفته نماند این موضوع دلالت بر آن ندارد که افراد با اضافه وزن یا قد کوتاه نمی توانند در این صنعت مشغول به کار شوند. یکی از گستردگی ها و جذابیت های حرفه مدلینگ همین موضوع است که افراد با تمامی مشخصات ظاهری را می تواند داخل استایلیست خود صاحب رزومه و پروژه نمایید . 

ناگفته نماند که آژانس پرتو و سایر آژانس های فعال در عرصه مدلینگ خود بر این موضوع واقف هستند که هرچه آلبوم مدلها و تعداد اینشان از لحاظ کمیت تعدد بالاتری داشته باشد مکان مجاب کردن سفارش دهنده تبلیغات بیشتر بوده و آژانس قدرت بیشتری جهت مانور دارد .