استخدام مدلینگ

تاریخ : ۵ مرداد ۱۴۰۳

جستجو
پیشنهاد مطالعه

تیزر تبلیغاتی کوتاه

فهرست مطالب

تیزر تبلیغاتی کوتاه

تیزر تبلیغاتی کوتاه و نکات ساخت آن

مقدمه

فهرست

تیزر تبلیغاتی کوتاه چیست و چه کاربردی دارد؟

در ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه باید به چه نکاتی توجه شود؟

ساخت تیزر تبلیغاتی در چند سال گذشته با چه تغییراتی رو به رو شده است؟

ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه


تیزر تبلیغاتی کوتاه چیست و چه کاربردی دارد؟

تیزر تبلیغاتی یک ویدئو کوتاه و جذاب است که مخاطب را به سمت یک محصول، خدمت یا ایده جلب می کند. این ویدئوها معمولاً با مدت زمان کمتر از یک دقیقه ساخته می‌ شوند و در شبکه‌ های اجتماعی، تلویزیون، وبسایت‌ ها، یا سایر وسایل ارتباط جمعی به اشتراک گذاشته می‌ شوند. این نوع تبلیغات با استفاده از تصاویر متنوع، موسیقی، افکت‌ های ویژه و داستان‌ های جذاب مخاطب را به خود جلب می‌ کنند.

تیزر تبلیغاتی کوتاه چیست

اهداف تیزرهای تبلیغاتی کوتاه شامل موارد زیر می‌ شوند:

جلب توجه سریع: با استفاده از تصاویر و ایده‌ های جذاب، تیزرها سعی دارند در مدت زمان کمتر به مخاطب پیام را منتقل کنند و توجه او را جلب کنند.

ترغیب به اقدام: این نوع تبلیغات به مخاطب انگیزه می‌ دهند تا به اقدام بپردازند. مثلاً خرید یک محصول، ثبت نام در یک خدمت یا به اشتراک گذاری پیام.

شناخت برند: با ارائه پیام‌ ها و عناصر تبلیغاتی متناسب با هویت برند، این تیزرها به تقویت شناخت برند و افزایش اعتبار آن کمک می‌ کنند.

انتشار در شبکه‌ های اجتماعی: به دلیل کوتاه بودن ویدئوها، آنها بسیار مناسب برای به اشتراک گذاری در شبکه‌ های اجتماعی هستند و باعث افزایش دیده شدن محتوا می‌ شوند.

در ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه باید به چه نکاتی توجه شود؟

ساخت یک تیزر تبلیغاتی کوتاه نیاز به دقت و استراتژی دارد تا بتواند مخاطب را جلب کرده و پیام موردنظر را منتقل کند. در ادامه به برخی از نکات مهم ساخت تیزر تبلیغاتی مناسب می پردازیم.

شناسایی هدف

مشخص کنید که تیزر به چه هدفی می‌ پردازد. آیا برند سازی، ترویج محصول، ارتقاء خدمات یا انجام عملیات خاصی است؟ اینکه قبل از ساخت تیزر تبلیغاتی فرد بداند که هدف چیست بسیار مهم است. زیرا هر تیزری در ساخت یک سری نکات دارد که باید به طور دقیق بیان شود. در نتیجه با شناسایی هدف تاثیر تبلیغات و گسترش کسب و کار افزایش می یابد.

مخاطبان هدف

درک دقیق از مخاطبان هدف و نیازهای آنها اساسی است. سعی کنید محتوای تیزر به خوبی با این نیازها هماهنگ شود. باید توجه کنید که مخاطبان هدف شما جز کدام دسته از افراد هستند. مثلا ساخت تیزر تبلیغاتی برای افراد جوان و موارد مربوط با آن با افراد مسن و تبلیغات آن ها متفاوت است.

مدت زمان مناسب

به دلیل کوتاه بودن تیزر، مدت زمان آن بسیار مهم است. حداکثر توجه مخاطب را در زمان کمتر به خود جلب کنید. برخی از افرادی که به ساخت تیزر تبلیغاتی می پردازند باید به زمان توجه کنند. این تبلیغات ممکن است با یک جمله در ذهن شنونده باقی باند. امروزه تبلیغات یک جمله ای و کوتاه بسیار مورد توجه افراد قرار می گیرد.

پیام اصلی

پیام اصلی تیزر باید واضح و جذاب باشد. از کلمات و جملات ساده و قدرتمند استفاده کنید. برای ساخت نباید از تیزری استفاده شود که کلمات سخت استفاده شود. زیرا کلماتی که ساده هستند تاثیر بسیار زیادی بر ذهن خواننده و شنونده ایجاد می کند.

استفاده از تصاویر ویدئویی جذاب

تصاویر و ویدئوهای جذاب و زیبا می‌ توانند توجه مخاطب را به خود جلب کنند. از افکت‌ ها و تکنیک‌ های ویژه استفاده کنید. همچنین امروزه برای تاثیر گذاری بیشتر از مدلینگ ها در سنین مختلف با توجه به تبلیغ انجام می شود. علاوه بر این موارد استخدام گوینده تیزر تبلیغاتی می‌تواند به جذابیت های تبلیغ شما اضافه کند.

در ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه باید به چه نکاتی توجه شود؟

موسیقی و صدا

انتخاب موسیقی مناسب و اهمیت دادن به صداها در تیزر، احساسات مخاطب را تقویت می‌ کند. اگر قرار باشد در ساخت تیزر از صدای افراد و گفتن جملات خاص استفاده شود برای این کار از گوینده یا دوبلور استفاده می شود.

ترتیب مناسب داستان

اگر داستانی در تیزر وجود دارد، اطمینان حاصل کنید که ترتیب آن منطقی و جذاب باشد. معمولا برای ساخت تیزرهای تبلیغاتی از نویسندگانی استفاده می شود که با گفتن چند جمله کوتاه و نوشتن داستانی جذاب مخاطب را به هدف برساند.

قراردادن اطلاعات تماس

اطلاعات تماس یا لینک‌های مفید برای مخاطبان در تیزر قرار دهید تا اقدام به عمل کنند. همچنین برای تاثیرگذاری بیشتر می توانید برای وارد شدن به لینک یا تماس، تخفیف قرار دهید تا افراد بیشتر مشتاق به عمل شوند.

آزمون و بهبود

قبل از انتشار، تیزر را به یک گروه تست بدهید و بازخوردهای آنها را در نظر بگیرید. از این بازخورد برای بهبود نهایی تیزر استفاده کنید. همچنین باید مواردی که به نظر افراد مشکل و نامناسب است را باید حذف یا تغییر دهید.

سازگاری با پلتفرم‌ ها

مطمئن شوید که تیزر برای پلتفرم‌ های مختلف مانند شبکه‌ های اجتماعی، وبسایت، یا تلویزیون بهینه شده باشد. البته باید به این نکته توجه کنید که برای چه برنامه و رسانه ای تیزر ساخته می شود. مثلا حجاب خانم ها در تیزر تبلیغاتی تلویزیون تا حدی با ساخت تبلیغات دیگر مثلا در شبکه های اجتماعی متفاوت است.

ساخت تیزر تبلیغاتی در چند سال گذشته با چه تغییراتی رو به رو شده است؟

ساخت تیزر تبلیغاتی در چند سال گذشته تحت تأثیر تغییرات فناوری، ترجیحات مخاطبان و شیوه‌ های بازاریابی قرار گرفته است. در طی این دوره، چند تغییر مهم مشاهده می‌ شود که در ادامه به توضیح آن می پردازیم.

انقلاب در تکنولوژی و تجهیزات تصویری

با پیشرفت فناوری دوربین‌ ها و تجهیزات تصویربرداری، تولید تیزرهای تبلیغاتی با کیفیت بالا و افکت‌ های ویژه گسترش یافته است. هر چه کیفیت این تصاویر بیشتر باشد تاثیرگذاری آن بر مخاطبان هم بیشتر است. در نتیجه حتی برای ساخت تیزر های تبلیغاتی کوتاه هم باید از دوربین و تجهیزات مناسب استفاده شود.

استفاده از تکنولوژی VR و AR

تکنولوژی‌ های واقعیت مجازی (VR) و افزوده (AR) در تیزرهای تبلیغاتی جایگاه خود را یافته‌ اند، که تجربه تعاملی و جذاب مخاطبان را افزایش می‌ دهند. توجه به این نکته می تواند شما را در طراحی و ساخت انواع تیزرهای تبلیغاتی با کیفیت و مناسب یاری دهد.

رشد شبکه‌ های اجتماعی

با افزایش استفاده افراد از شبکه‌ های اجتماعی، تیزرهای تبلیغاتی به سرعت در این پلتفرم‌ها منتشر می‌ شوند و بهبود ویدئوها برای استفاده در این محیط‌ ها مد نظر قرار گرفته است. امروزه دیگر افراد برای ساخت و طراحی تیزرهای تبلیغاتی نکات تاثیر گذاری آن را در صفحه ی مجازی مد نظر قرار می دهند. زیرا این نوع تبلیغات هزینه کمتری نسبت به تبلیغات در رسانه های دیگر مانند تلویزیون دارند.

تغییر در سبک نگارش و داستان‌ سازی

امروزه، مخاطبان به داستان‌ های جذاب و انسانی واکنش نشان می‌ دهند. بنابراین، تغییر در سبک نگارش تیزرها به سمت داستان‌های مؤثر و معنا‌دار رفته است. اگر مهارتی در نوشتن داستان تبلیغاتی ندارید باید از افراد معتبر در این زمینه کمک بگیرید یا تبلیغات را به آژانس های تبلیغاتی معتبر بسپارید.

تاثیر گذاری اجتماعی و اخلاقی

مخاطبان امروز بیشتر به مسائل اجتماعی و اخلاقی حساس هستند. تیزرها با تمرکز بر این مسائل به منظور افزایش ارتباط با مخاطبان، اغلب از دید اخلاقی و اجتماعی طراحی می‌ شوند.

استفاده از تحلیل اطلاعات و هوش مصنوعی

با پیشرفت در تحلیل اطلاعات و هوش مصنوعی، تولید تیزرها با توجه به داده‌ های رفتاری و علایق مخاطبان بهبود یافته است. در ساخت و طراحی تبلیغات می توانید از هوش مصنوعی و تاثیرگذاری بیشتر آن کمک بگیرید.

تغییر در محتوای برند

صاحبان کسب و کار به تاکید بیشتری بر تفاوت‌ ها و ارزش‌ های برند خود می پردازند تا به مخاطبان احساس کنند که محصول یا خدمات توسط آنها برای افراد معنی دار است.

ساخت تیزر تبلیغاتی کوتاه

شرکت های مختلفی در ساخت تیزرهای تبلیغاتی مشغول به فعالیت هستند. برای ساخت انواع تیزرها باید به نکات و هدف تیزر توجه شود. یکی از شرکت های معتبر و با سابقه در طراحی و ساخت انواع تیزر تبلیغاتی، آژانس تبلیغاتی پرتو است. شما عزیزان می توانید با مراجعه به سایت در قسمت خدمات، اطلاعات بیشتری در رابطه با نکات و نحوه ساخت آن به دست آورید.

سخن آخر

استفاده از تیزرهای تبلیغاتی کوتاه به شرکت‌ ها کمک می‌ کند تا پیام‌ هایشان را با کارآیی بیشتری منتقل کنند و بازخورد مثبت بیشتری از مخاطبان خود دریافت کنند. با رعایت نکات مهم می توانید تیزری جذاب و موثر برای تبلیغات خود ایجاد کنید و با مخاطبان بهتر ارتباط برقرار کنید. برای ساخت انواع تیزر تبلیغاتی باید به نکاتی توجه کنید که در این مقاله به بررسی آن پرداختیم. شما عزیزان می توانید سوالات خود را در رابطه با تیزر تبلیغاتی کوتاه و نکات آن را با ما در میان بگذارید.

0 0 رای ها
امتیازدهی به مقاله
اشتراک در
اطلاع از
guest
0 نظرات
بازخورد (Feedback) های اینلاین
مشاهده همه دیدگاه ها