استخدام مدلینگ

تاریخ : ۵ مرداد ۱۴۰۳

استایل و سبک شناسی میتواند شما را متمایز کند

سبک و استایل هایی که یک مدل باید بداند !

برای همه مدل های فعال در زمینه عکاسی مدلینگ کلید موفقیت در نمونه کارهای قبلی آن ها است. عکاسان مد کسانی هستند که با اشتیاق در پشت لنز کار می کنند. لباس ها و لوازم جانبی مد را به گونه ای به نمایش می گذارند که حتی جذاب تر به نظر می رسند. عکاسی مدلینگ توانست معیارهایی را در بخش زیبایی، لباس، فشن و تبلیغات با استفاده از فن آوری ها و مهارت ها تعیین کند. عکاسی مدلینگ سبک های مختلفی در ژانر های کاتالوگ (ژورنال لباس) ، تحریریه ، هنری و خیابانی دارد. تصویر برداری از مد در خیابان جدیدترین مورد در این دسته است و به دلیل سادگی و اتصال آن با افراد عادی، شهرت بیشتری پیدا می کند. عکاسی مد به سبک کاتالوگ و خیابان معمولا از یکدیگر قابل تشخیص است. در حالی که سبک تحریریه و عکاسی تبلیغاتی کاملا از نظر سبک مشابه هستند.  

شرکت های فعال در زمینه مدلینگ

معمولا شرکت های رسانه ای از این سبک عکاسی استفاده می کنند. تصاویر تهیه شده از محصول و مدل در این کاتالوگ ها و ژورنال ها چاپ می شود و یا در سایت های اینترنتی به اشتراک گذارند. پس زمینه این سبک از عکاسی مدلینگ معمولا سفید یا خاکستری است. از نورپردازی فلت و یک دست استفاده می شود و رنگ ها به واقعیت نزدیک تر هستند. بر روی عکس ها به گونه ای کار می شود که تمام جزئیات لباس یا اشیا قابل مشاهده باشد. عکاسی برای این دسته معمولا در استودیو یا هر مکان ایده آل دیگری انجام می شود. مدل های حرفه ای و عکاسان مد مطرح، به تنهایی می توانند در مورد این نوع عکسبرداری ها حرفه ای عمل کنند. به طوری که خروجی کار جذاب و یونیک باشد.

عکاسی تبلیغاتی برای برند

اغلب مارک های بزرگ و برندها محصولات خود را با استفاده از عکاسی تبلیغاتی معرفی می کنند. مدل های مختلفی برای اینکار انتخاب می شوند تا برای یک برند تجاری تبلیغ کنند. این نوع عکاسی حول سوپر مدل ها، افراد مشهور اعم از بازیگر، خواننده یا شخصیت نمایش تلویزیونی می چرخد. اما بیشتر از مدل ها جهت انواع تبلیغات استفاده می شود. مدل های تبلیغاتی که برای محصول  پیش نیازهای خاصی برای واجد شرایط بودن دارند. لباس ها و لوازم جانبی به نمایش درآمده در این عکس ها اغلب با واقعیت فاصله دارند. طراح از این مدل برای نمایش خالقیت خود به مخاطبان استفاده می کند. پوشاک و لوازم جانبی مدل ها به طور اغراق آمیز و خارق العاده طراحی شدند، تا توجه مخاطبان را به خود جلب کنند 

استخدام مدلینگ

مهارت های عکاس

در اینجا چند ویژگی مطلوب وجود دارد، که هر عکاس خوب باید در آن مهارت داشته باشد:

  • خالقیت و تخیل
  • عکاسی با در نظر گرفنت تمامی اهداف
  • ایده پردازی برای نمایش ماهرانه جزئیات
  • صبر و انعطاف پذیری
  • مهارت های تخصصی
  • شور و انگیزه برای رسیدن به نتایج مطلوب

بدیهی است که طراحان هنگام به نمایش گذاشتن جدیدترین مدل لباس های خود، می خواهند لباس هایشان تا حد ممکن زیبا به نظر برسد. برای اینکه این اتفاق بیفتد، باید لباس پوشیده شود و به نمایش گذاشته شود، وقتی لباس روی یک قاب جذاب و خوش قامت قرار می گیرد و توسط مدل حرفه ای و آموزش دیده معرفی میشود این اتفاق طبیعتا می افتد. به همین دلیل است که اکثر مانکن ها بر اساس یکسری استاندارد مشخص انتخاب می شوند.

استخدام مدلینگ

اهمیت اصول فنی در خروجی

نورپردازی فوق العاده، مکان خاص، آرایش مو به روز، یک استایل جدید همه را بکار می گیرند تا تصاویر بی عیب و نقصی از مدل ایجاد کنند. تصاویر تهیه شده در عکاسی مدلینگ تبلیغاتی، بیشتر برای یک برند بزرگ مد منتشر می شوند. البته در برندهای لاکچری این بزرگ نمایی اتفاق می افتد ولی در برندهای معمولی تر و مردمی تر عکس های نهایی دقیقا مشابه محصول اصلی هستند. 

عکاسی تحریریه

نوع دیگر مدل عکاسی تحریریه میباشد که  در مجلات مد، کتاب، پوستر و غیره ارائه می شود. سبک طراحی در اینجا نقش اصلی را ایفا می کند و داستان از طریق عکسبرداری جریان دارد. داستان ها، مقاالت، نشریات و ایده های مختلف با محتوای تصویری ترکیب می شود و منتشر می شود ، در واقع به جذب مخاطب کمک می کند. عکاسی مدلینگ | انواع سبک ها و استایل های حرفه ای این شاخه در آژانس تبلیغاتی پرتو انجام میگردد .

همه چیز درباره عکاسی مدلینگ 

عکاسی مدلینگ تحریریه در مکان های مختلف و شو های فشن گرفته می شود. خط داستانی عکس فشن برای مدل توضیح داده می شود. مدل مسئول اجرای نقشی است که از طریق عبارات به او داده می شود. ایده عکاس در کنار توانایی مدل یک معرفی قدرتمند برای محصول است. تمام جزئیات عکس های سرمقاله از مدل مو، آرایش و از لباس گرفته تا وسایل و مکان های عکاسی حائز اهمیت است. این عکاسی ها به ندرت با پس زمینه سفید یا ساده انجام می شوند. در واقع برای طبیعی جلوه کردن این تصاویر، لوکیشن هایی در نظر گرفته می شود، که به سوژه عکاسی مرتبط باشد.

استخدام مدلینگ