استخدام مدلینگ

تاریخ : ۵ مرداد ۱۴۰۳

وظایف و مسئولیت مدل مد چیست؟

صنعت مد یکی از صنایع بزرگ و پویای جهان است که به تولید و عرضه محصولات مرتبط با پوشاک، لباس، کفش، جواهرات و لوازم جانبی می پردازد و مسئولیت های مدل بسیار سخت می باشد. این صنعت در سطح جهانی یکی از بزرگ ترین صنایع به شمار می رود که بسیاری از کشورها از آن درآمد زیادی را به دست می آورند.

صنعت مد به دلیل تغییرات فصلی، رویدادهای خاص و تغییر سلایق و نظرات مشتریان همواره در حال تغییر است. این صنعت شامل طراحان، تولید کنندگان، تامین کنندگان، فروشگاه ها و بازارچه های آنلاین می شود. همچنین فروشگاه های بزرگ خودرو، سوپر مارکت ها و فروشگاه های زنجیره ای نظیر H&M،  Zara و Gap را نیز در بر می گیرد.

مدل مد کیست؟

مدل شخصی است که به عنوان یک الگو و نمونه برای دیگران در زمینه ‌های مختلف از جمله فشن، زیبایی، سبک زندگی و … شناخته می‌شود. این شخص با برخورداری از ویژگی‌ هایی خاص و جذاب، تلاش می نماید تا با دستیابی به اهداف و اجام مسئولیت های مدل به عنوان یک الگو برای دیگران عمل کند. در حال حاضر، مدل ‌ها در صنعت فشن، تبلیغات، رسانه ‌ها و صفحات اجتماعی بسیار مورد استفاده قرار می ‌گیرند.

داشتن سبک زندگی خاص

مدل ها به علت تناسب اندام باید رژیم های سختی را تحمل کنند و ورزش را همواره جزئی از فعالیت های روزانه خود در نظر بگیرند. همچنین به آن دلیل که زیر ذره‌بین دوربین خبرنگاران قرار دارند، لازم است تا مسائل شخصی و کاری خود را از یکدیگر جدا نموده و به عنوان یک سلبریتی، ویژگی های اخلاقی را رعایت نمایند. با وارد شدن به صفحه استخدام مدلینگ در مورد موارد مورد نیاز استخدام شدن در آژانس مدلینگ بیشتر بدانید.

یک مدلینگ باید از رفتارهای سالم و سبک زندگی منظمی جهت برخورداری از روحیه  مسئولیت های مدل خود، عملکرد بهتر و دقیق‌ تر استفاده کند. برای مثال داشتن خواب کافی، تغذیه مناسب، انجام فعالیت بدنی منظم و عوامل کاهش دهنده استرس مانند مدیتیشن و یوگا نشان دهنده یک زندگی سالم هستند. همچنین، تلاش برای گسترش دانش و تجربه در حوزه‌ های مختلف نیز به عنوان یک عامل مؤثر در بهبود عملکرد یک مدلینگ شناخته شده است.

توجه به ویژگی های ظاهری و تناسب اندام

هر کشور در زمینه انتخاب یک فرد به عنوان مدل، سایزها و ویژگی های منحصر به فردی و مسئولیت های مدل را در نظر دارد. اما در یک جمع بندی کلی می توان گفت که بر اساس بیانیه اتحادیه تبلیغاتی آمریکا، استانداردهای یک مدل بر حسب سانتی متر به شرح زیر هستند.

  1. قد بالا تنه مدل زن ۸۶
  2. سایز دور ران مدل زن ۸۶
  3. دور کمر مدل زن ۶۱
  4. به طور کلی قد مدل زن ۱۷۳

برای مدل های مرد نیز استانداردها به شرح زیر هستند:

  1. قد مدل مرد به طور کل۱۸۰ تا ۱۸۸
  2. وزن مدل مرد بین ۶۴ تا ۷۵
  3. دور سینه ۳۸ تا ۴۲ 
سبک زندگی مدل های موفق در ایران
سبک زندگی مدلینگ حرفه ای

داشتن ذهنی آرام

داشتن ذهنی آرام به معنای برخورداری از یک حالت روانی و روحی است که با آرامش، صلح، تمرکز و تعادل همراه خواهد بود. در واقع به معنای دستیابی به یک حالت خوب روانی است که باعث می ‌شود فرد بتواند به بهبود کارایی خود در زندگی، روابط شخصی و حتی سلامت جسمانی خود بپردازد. یک مدل مد لازم است که ذهنی آرام داشته باشد و بتواند مسئولیت های مدل خود را به بهترین حالت به اتمام برساند.

مهارت های ژست گرفتن

مهارت ژست گرفتن مدل در عکاسی به مجموعه‌ ای از تکنیک‌ ها و روش‌ هایی اطلاق می گردد که عکاسان برای به دست آوردن نتایج بهتر از آن استفاده می‌ کنند. این مهارت شامل دانش و تجربه در زمینه جلوه‌ گری، نورپردازی، پوز و حالت بدن، استفاده از لباس مناسب و همچنین تعامل با مدل می شود.

هدف اصلی ژست گرفتن مدل در عکاسی، به دست آوردن تصاویر با کیفیت و جذاب است که بتواند پیام و احساسات خاص را به مخاطبان منتقل کند. یک مدل مد باید به خوبی به این مهارت واقف بوده و مسئولیت های مدل خود را داند. بهترین نتیجه ‌در عکاسی را به ارمغان آورد. 

جمع بندی

امروز موضوع مدلینگ در کشور ما به یک شغل تبدیل شده و افرادی که به این عرصه قدم می گذارند باید از نیازهای این بازار آگاهی کامل داشته باشند. در این مقاله تلاش کرده ایم تا به توصیف و بررسی شرایط و ویژگی های یک مدل بپردازیم؛ و به عنوان یک راهنمای کامل برای افرادی باشیم که قصد دارند به این شغل ورود یابند. همچنین نحوه ژست گرفتن و نیازهای فیزیکی و مسئولیت های مدل حرفه ای را بیان نمودیم. 

جمع بندی

امروز موضوع مدلینگ در کشور ما به یک شغل تبدیل شده و افرادی که به این عرصه قدم می گذارند باید از نیازهای این بازار آگاهی کامل داشته باشند. در این مقاله تلاش کرده ایم تا به توصیف و بررسی وظایف و مسئولیت مدل مد بپردازیم؛ و به عنوان یک راهنمای کامل برای افرادی باشیم که قصد دارند به این شغل ورود یابند. همچنین نحوه ژست گرفتن و نیازهای فیزیکی و مسئولیت های مدل حرفه ای را بیان نمودیم.