استخدام مدلینگ

تاریخ : ۱۹ اردیبهشت ۱۴۰۳

شیک پوشی و رازهای خوشتیپ بودن

این روزها پوشیدن لباس های شیک کار ساده ای است اما در واقع شیک پوشی کار راحتی نیست. زیرا برای شیک پوشی نیاز است اصول مهمی را پیروی کنید تا بتوانید در هر مراسم و مکانی جزء خوشتیپ ترین ها باشید و یا حتی از آن کسب درآمد کنید. در این مقاله سعی داریم به شیک پوشی و رازهای خوشتیپ بودن برای خانم ها و آقایان بپردازیم. چنانچه دوست دارید همواره و در هر مکانی شیک پوش ترین فرد باشید توصیه می کنیم تا آخر این مقاله با ما همراه باشید.  

پوشش و استایل شخصی

استایل و تیپ شخصی نشان دهنده شخصیت و جایگاه فرد است. به همین دلیل است که انتخاب لباس های شیک و خاص برای پوشیدن از اهمیت بالایی برخوردار است. خانم ها، آقایان و دختر هایی که به شیک پوشی علاقه دارند می بایست نکات و اصول مهم زیر را بدانند و تلاش کنند این رازها را در استایل خود به کار ببرند. نکات ذکر شده در زیر برای شیک پوشی آقایان، شیک پوشی دخترانه و… بسیار کاربردی و از رازهای اصلی و اصولی شیک پوشی است.

بررسی لباس بر اساس مکان  

قدم اول جهت انتخاب لباس های مناسب و شیک پوشی هر شخصی بررسی کمد لباس ها پیش از اقدام به خرید مجدد است، تمامی لباس های خود را بر اساس نوع مراسم و رنگ و مد بررسی نمایید. ببینید برای چه مراسم هایی لباس ندارید زیرا یکی از اقداماتی که موجب می شود شما شیک پوش به نظر نرسید انتخاب عجولانه و بدون برنامه لباس برای مراسم ها و مهمانی ها است. به همین خاطر توصیه می شود از قبل خود را برای شرکت در هر مراسمی آماده کنید. 

همیشه سعی کنید لباس های خود را بر اساس مراسم و مهمانی های گوناگون با موقعیت های متفاوتی انتخاب و خریداری نمایید. به این دلیل که تکراری بودن و مناسب نبودن لباس با موقعیت شما حتی در صورتی که از گران ترین لباس ها نیز استفاده کنید باز هم شما را خوش تیپ و شیک پوش نشان نخواهد داد. پس همیشه سعی کنید پوششتان را با توجه به موقعیت و نوع مهمانی و جشن انتخاب کنید.

استخدام مدلینگ
استخدام مدلینگ

سایز مناسب بپوشید

اندازه مناسب لباس

یکی از قواعد و رازهای شیک پوشی هم اندازه بودن سایز لباس با استایل و فرم بدن شما است. استفاده از لباس های گشاد برای شرکت در مراسم ها و مهمانی موجب شلخته نشان دادن شما می شود و این گزینه می تواند برخلاف اصول و قواعد شیک پوشی باشد. هر چند این روزها برخی از جوان ها شلخته بودن را یک نوع سبک برای شیک پوشی دخترانه و یا پسرانه می دانند. 

پوشیدن لباس مورد علاقه

چنانچه هر دلیلی موجب شود که شما از لباسی که استفاده می کنید رضایت پیدا نکنید، در طول زمان استفاده احساس ناخوشایندی خواهید داشت. شما ممکن است در یک مراسم رسمی حس خوب و راحتی در پوشیدن مانتویی مجلسی و ساده داشته باشید اما ممکن است شخصی دیگر با لباس های مجلسی سنگ دوزی احساس خوبی داشته باشد، پس حسی که نسبت به لباس دارید نیز موجب بالا رفتن اعتماد به نفس شما خواهد شد. از این رو توصیه می کنیم همیشه از لباس هایی استفاده کنید که از پوشیدن آن ها لذت می برید.

راز شیک پوشی

شاید بتوان گفت اصلی ترین و مهم ترین راز در شیک پوشی مردانه و زنانه ساده پوشی است. ساده پوشی یکی از اصول و قواعدی است که بسیاری از بلاگرها در خارج و داخل کشور به آن توجه بخصوصی دارند. حتی در این زمینه می توان به لباس عروس ملکه انگلیس اشاره کرد که در عین سادگی بسیار شیک و زیبا بود.

تناسب لباس با فرم بدن فرد

هماهنگ بودن لباس با قد، سایز و سن شما یکی دیگر از رازهای خوشتیپ بودن است که می بایست در زمان انتخاب خرید لباس بسیار مورد توجه قرار گیرد. ممکن است در مراسم ها و مهمانی ها و یا حتی در بازار اشخاصی را ببینید که لباس های برند و گران قیمتی به تن دارند اما اصلا خوشتیپ و شیک نیستند. زیرا این افراد در زمان خرید لباس به تناسب لباس با استایل و فرم بدن، تناسب لباس با سن شخص و همچنین تناسب رنگ لباس با رنگ پوست هیچ توجهی نمی کنند. همین امر موجب می شود برخلاف تصور خودشان و گران بودن لباس اصلا خوش تیپ و شیک پوش به نظر نیایند.

استفاده از اکسسوری

اکسسوری ها یکی دیگر از مهم ترین و اصولی ترین مواردی هستند که موجب می شود فرد در هر سن و سالی با هر نوع پوششی احساس خوشتیپی کنند و دیگران نیز همین احساس را نسبت به تیپ و شخصیت آن ها به دست آورید. حتی برای داشتن احساس شیک پوشی با مانتو نیز شما می توانید از انواع اکسسوری هایی چون گردنبند، دستبند و یا انگشتر استفاده کنید.  با یک مانتو ساده در یک مراسم و مهمانی شرکت کنید و بسیار خوشتیپ به نظر بیایید. اما باید این نکته را نیز در نظر داشته باشید که در پوشیدن اکسسوری ها هرگز بیش از اندازه استفاده نکنید.

نکته!

استفاده بیش از حد از اکسسوری ها و توجه نکردن به قوانین و قواعد آن نیز موجب می شود که شما حتی اگر از لباس های برند و گران قیمتی نیز استفاده کنید تیپ شما زیبایی و تناسب خود را از دست بدهد و استایل و تیپ شما آنگونه که باید به نظر نیاید و می توان گفت اکسسوری یکی از مواردی است که بیشترین حس شیک پوشی دخترانه را می دهد. در زیر به برخی از اصول پوشیدن اکسسوری های اشاره می کنیم.

  • چنانچه دارای استایلی مینیمال هستید استفاده زیاد از اکسسوری ها و رنگ های جیغ در آن هرگز توصیه نمی شود.
  • نوع اکسسوری و رنگ آن می بایست با توجه به رنگ و مدل لباس انتخاب شود.
استخدام مدلینگ

استایل های تک رنگ

شاید برخی از افراد تصور کنند که استفاده از لباس های تک رنگ تکراری و یا جالب به نظر نیاید اما بهتر است بدانید یک استایل تک رنگ می تواند یکی دیگر از رازها و اصول اصلی شیک پوشی باشد. این مورد هم برای دختر خانم ها و هم برای آقایان بسیار مناسب است به این صورت که پوشیدن کت و شلوار و یا پیراهن و شلوار کاملا مشکی و یا طوسی می تواند یک گزینه عالی برای جذاب به نظر رسیدن و شیک پوشی مردانه یا دخترانه باشد.

لباس های سفید رنگ در هر مدل و طرحی که شوند برای هر فردی در هر سنی که باشد می تواند بسیار زیبا و چشم نواز به نظر برسد. استفاده از رنگ سفید در لباس ها علاوه بر زیبایی موجب می شود که تیپ و استایل شما بسیار شاد و تازه نیز به چشم آید.